|
Space Soviet Union Space Soviet Union
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elendil
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:10, 17 Gru 2005 Temat postu: INNE |
|
|
Leci na mnie gość, który ma 200 razy silniejszą flotę, co robić?!
Nie pękaj! Zawsze da się coś zrobić! Po pierwsze, oceń czy dasz radę stawić mu opór, czy nie. Bardziej prawdopodobne jest to drugie. Rzadko się zdarza w OGame, żeby ktoś atakował gracza o zbliżonej sile, czy silniejszego. Więc kiedy ktoś na Ciebie leci, to tylko po to, żeby Cię zezłomować.
W takiej sytuacji zrób co następuje:
a) Trzymaj na planecie zawsze kilkanaście wolnych Dużych Transportów i co najmniej jedno wolne miejsce na flotę. Kiedy ktoś na Ciebie leci, pakuj do DT surowce z planety (najcenniejszy jest zawsze kryształ i deuter, pamiętaj o tym) i wywieź je w bezpieczne miejsce! Wróg ukradnie mniej surowców!
b) Jeżeli na planecie zostanie coś jeszcze, to buduj, badaj, itd.! Sam metal możesz wydać na wyrzutnie rakiet, kryształ z metalem na statki, a deuter na przeglądanie galaktyki! Pamiętaj - lepiej żebyś Ty to zużył, niż ktoś Ci to ukradł!
c) Uciekaj całą pozostałą flotą z planety! Szkoda tracić nawet jeden lekki myśliwiec!
d) I teraz... kiedy przyleci agresor, to najprawdopodobniej ukradnie po 50 metalu, 50 kryształu i 10 deuteru. Jak policzy ile sam wydał na ten lot i ile czasu stracił... To mu się odechce ataków! Metoda sprawdzona i bardzo dobra!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elendil
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:11, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Co lepsze? Obrona czy flota?
To jest skomplikowane pytanie. Każdy ma swoją taktykę. Ja np. nie buduje w ogóle obrony. Stawiam tylko 10 LL, żeby mnie nikt nie zaatakował gołym transporterem. Czemu?
a) Brak obrony = brak wielkich strat przy ataku i możliwość stosowania taktyki opisanej w punkcie 3.
b) Obronę zawsze Ci ktoś rozwali.
c) Obrona jest statyczna. Flota może równie dobrze bronić planety, a w razie czego można ją uciec - brak strat.
d) Obrona to tylko obrona. Nie zaatakujesz nią i nie będziesz nikogo farmić.
e) Obronę naprawdę zawszę Ci ktoś rozwali! Rakiety międzyplanetarne są bardzo tanie, a jak poleci z 40 na Ciebie, to żadna z wieeelu wieżyczek się nie zregeneruje...
f) Obrona jest do kitu i lepiej inwestować we flotę!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elendil
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:11, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Kolonizuj mądrze planety!
Co to znaczy mądra kolonizacja? Już to wyjaśniam:
a) Pamiętaj, że możesz mieć 8 kolonii, czyli w sumie 9 planet!
b) Najlepiej skolonizuj i rozbuduj 7 planet. Jedną planetę zostaw sobię jako "bazę wypadową". Co to znaczy? Np. jesteś w 3 galaktyce. Jest tu strasnzie nudno, zero farm itd. Nic prostszego - wysyłasz kolonizator do np. 4 galaktyki i tam stacjonujesz swoją flotą. Teraz siejesz spustoszenie w 4 galaktyce, a z Twojej "bazy wypadowej" jedynie latają gigantyczne ilości transporterów, zwożące surowce do bazy głównej.
c) Planeta poniżej 120 pól to nie planeta! Jak tylko Ci się trafi taka, to natychmiast ja porzuć! Wierz mi, może 120 się wydaje dużo, ale to naprawdę bardzo mało! Jak masz ambicję dojść do Top50 chociaż, to musisz mieć każdą kolonię powyżej 150 pół minimum. Im wiecej tym lepiej! Ja np. w sumie zbudowałem ok 30 kolonizatorów, zanim udało mi się uzyskać naprawdę dobrę planety!
d) Pamiętaj, że planety losują się za każdym razem jak kolonizujesz dane miejsce. Co to znaczy? Kolonizujesz np. planetkę 5:231:7, ale okazuje się, że jest malutka, tylko 70 pól. Porzucasz więc planetę, czekasz aż znikną asteroidy i wysyłasz kolonizator znów na 5:231:7... i nagle masz planetę z 260 polami! Ten przykład mam nadzieję dobrze ilustruje fakt losowania się planet za każdym razem jak je kolonizujesz.
e) Staraj się kolonizować planety na miejscach: 4, 5 i 6 - tutaj trafiają się największe sztuki! Czyli najlepsze.
f) Dobrze mieć jedną - dwie planety na polach 13, 14 czy 15. Po co? Ano - jest tam zimniej, czyli wydobywa się więcej deuteru! A deuter to najrzadszy surowiec, dobrze mieć jedną kolonię wydobywczą, która produkuję go naprawdę dużo!
g) Jeżeli marzysz o odkryciu teorii grawitonów, to skolonizuj planetę na polu 1 lub 2. Ważne, żeby temp. max. była powyżej 120 stopni. Czemu? Ano, im większa temp. tym więcej energii dają satelity. A tylko dzięki satelitom można odkryć grawitony - potrzeba 6000 jednostek energii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elendil
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:12, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Nie polecam niszczycieli. Jednostka przereklamowana i słaba. Droga. Lepiej budować OW. Niszczycieli można raptem mieć 1/20 ilości OW. Czyli buduj na 1000 OW ok. 50 niszczycieli. Więcej się naprawdę nie opłaca. To OW+LM będą trzonem armii. Nigdy niszczyciele, które są słabe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elendil
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:12, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Gwiazda Śmierci? Czemu nie! Jest świetna na obronę, ale bardzo wolna. Najwolniejsza jednostka w grze. Jako jedyna może rozwalić księżyc... i to z małą szansą. Buduj dla szpanu, kiedy masz naprawdę ogromną flotę podstawową i tony surowców. Ale pamiętaj, że kiedy będziesz miał GŚ, to Top10 na pewno się na Ciebie rzuci! Rozwalić GŚ = wielki prestiż. A nie trzeba do tego wiele, ot 500 OW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elendil
Administrator
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:13, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
g) Zamiast OW+LM można zrobić coś innego. Coś co ja próbowałem i nawet wyszło. Mianowicie Ciężkie Myśliwce. Ogromne ilości CMów. Dlaczego? Prosta kalkulacja. 100 OW = 12 000 000 surowców = 660 CMów. Walka 660 CM przeciw 100 OW kończy się 97% wygraną CMów!
h) CMy są silniejsze i tańsze. Na wysokich poziomach napędu impulsowego są nawet tak samo szybkie jak OW.
i) Jedyną wadę CMów - ładowność - można łatwo rozwiązać Małymi Transporterami! Po osiągnięci określonego poziomu napędu impulsowego MT latają z taką samą prędkością co CMy! Więć nie spowalniają super-szybkich ataków!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|